Nieuws, juni 2006

30 juni 2006

Val kabinet-Balkenende 2 geeft kansen voor een beter Rotterdam

Het kabinet-Balkenende 2 is gevallen en de SP in Rotterdam is er blij mee. Blij voor de Rotterdammers die door het afbraakbeleid van Balkenende de afgelopen jaren dieper in de armoede zijn weggezakt, zonder dat ze op steun of compensatie van de landelijke of stedelijke overheid konden rekenen.

29 juni 2006

Buurten in de Wijken in het Nieuwe Westen

De SP-fractie bezocht maandag het Nieuwe Westen, in het kader van Buurten in de Wijken. De raadsleden gingen onder andere op bezoek bij een Islamitische basisschool, bekeken leegstand van woningen en spraken met bewonersorganisaties en buurtbemiddeling. Enkele foto's:

28 juni 2006

SP: Geen invoering Rotterdam-wet

De fractie van de SP in Rotterdam stelt tijdens de raadsvergadering van 29 juni de toepassing van de Rotterdamwet aan de orde. De SP fractie is van mening dat de brief van het college waarin de invoering van de Rotterdamwet wordt aangekondigd (per 1 juli) nieuwe informatie en een nieuwe invulling van de maatregel bevat. In de ogen van SP raadslid Leo de Kleijn is de toepassing van de Rotterdamwet niet alleen overbodig, maar ook onzorgvuldig en onduidelijk. De SP zal met een motie proberen de toepassing van de Rotterdamwet alsnog tegen te houden.

26 juni 2006

Wethouder belooft meer jongeren voor Opboxen

De SP-fractie was onlangs in het kader van Buurten in de Wijken in Hoogvliet op bezoek bij het project Opboxen van ome Jan Schildkamp en zijn zoon John. Het project, dat tussen wal en schip geraakte jongeren weer in een werk- en/of studieritme krijgt, loopt prima en staat internationaal goed bekend.

26 juni 2006

Leegstand van gebouwen is onacceptabel

Leo de Kleijn, raadslid voor de SP en oud-kraker, stelde in de raad vragen over de leegstand van gebouwen in Rotterdam. De SP verbaast zich er nogal over dat de regering van plan is kraken weer illegaal te maken, terwijl er niks wordt gedaan aan langdurige leegstand. Het Rotterdamse college kan er iets aan doen.

25 juni 2006

'Je weet toch!' in Prins-Alexander

Op zondag 25 juni 2006 werd het jaarlijkse festival Zomerschotel weer georganiseerd in het Prinsenpark in de deelgemeente Prins Alexander. Een mooie gelegenheid om aan de slag te gaan met ons Rotterdamse jongerenonderzoek "Je weet toch!", vond de kerngroep SP Prins Alexander. Dus stonden afgelopen zondag vijf SP'ers gewapend met een stapel enquêtes en een pen op het vochtige groene gras.